مدیریت جریان بحران توسط رسانه‌ها نیازمند درک مشترک است

  • کارگزاری کیان
  • رزرو هتل
مدیریت جریان بحران توسط رسانه‌ها نیازمند درک مشترک است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: وقتی هماهنگی و درک مشترک از بحران شکل گیرد، رسانه‌ها می‌توانند جریان را مدیریت و روایت درست را به جامعه منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، الیاس حضرتی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران نقش سربازان خط مقدم در جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی را دارند و مهمترین وظیفه آنان جلوگیری از اختلاف، ناامیدی و حفظ همبستگی ملی است.

وی با بیان اینکه احراز نخستین روایت از وقایع جزو افتخارات رسانه‌ای است، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که در هر بحران، نخستین روایت از سوی رسانه‌های داخلی بیان شود و میدان اطلاع‌رسانی در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: تجربه‌های اخیر نشان داد که وقتی هماهنگی و درک مشترک از بحران شکل گیرد، رسانه‌ها می‌توانند جریان را مدیریت و روایت درست را به جامعه منتقل کنند؛ شورای اطلاع‌رسانی با رصد دقیق اوضاع، شناخت اهداف و تاکتیک‌های دشمن و تنظیم روایت‌های به‌موقع، توانست در جنگ رسانه‌ای اخیر پیروزی مهمی به‌دست آورد.

حضرتی با بیان اینکه رسانه‌های مؤثر، روزنامه‌نگاران، فعالان فضای مجازی و افراد اثرگذار اجتماعی فرماندهان این میدان هستند، تصریح: یک یادداشت یا توییت این افراد می‌تواند فضا را تغییر دهد و ورق را برگرداند، به همین دلیل باید از قبل ارتباط مؤثر با این افراد برقرار شود.

وی افزود: بروز هر اختلاف، هدیه‌ای به دشمن است و مأموریت اطلاع‌رسانی این است که اختلافات را کمرنگ کند؛ نباید اجازه دهیم که ناامیدی و دلسردی در جامعه گسترش یابد و رسانه‌های معاند که مأموریت‌های اسرائیل و دشمنان را پیش می‌برند، نباید بر ذهن و روح آحاد جامعه ایران تأثیر بگذارند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تأکید کرد: همانطور که نیروهای نظامی باید شبانه‌روز آماده باشند و دستشان روی ماشه باشد، رسانه‌ها هم باید شبانه‌روز آماده عملیات روانی و رسانه‌ای باشند؛ ما باید مردم را امیدوار نگه داریم تا فعالان اقتصادی بتوانند با نشاط به فعالیت بپردازند، چراکه رکود اقتصادی می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

حضرتی به نقش مهم این شورا در سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: امروز جنگ نظامی متوقف شده اما جنگ رسانه‌ای و روانی همچنان ادامه دارد و وظیفه اصلی رسانه‌ها این است که همبستگی ایجادشده را حفظ، تقویت و توسعه دهند.

کد خبر 896676

  • کاشت مو
  • فولاد mo40
  • ارتودنسی ثابت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *